Camelia, the Perl 6 bug

IRC log for #deepin, 2017-06-20

| Channels | #deepin index | Today | | Search | Google Search | Plain-Text | summary

All times shown according to UTC.

Time Nick Message
00:12 momoe_ joined #deepin
00:12 City-busz joined #deepin
00:12 City-busz joined #deepin
00:47 dodo joined #deepin
00:48 dodo Hello all. I'm trying to build  dde-dock from source, and getting stuck with an error message.
00:49 dodo Is it possible to get help for this kind of question here?
01:00 dodo Can anyone see this?
03:00 DerEnderKeks joined #deepin
04:10 brainy joined #deepin
04:10 brainy hi arunpyasi bro
05:59 sbw joined #deepin
06:16 KaseiWang joined #deepin
06:37 momoe joined #deepin
06:39 gotwig joined #deepin
06:52 gkm027 joined #deepin
07:29 gotwig left #deepin
08:11 ErinvanderVeen joined #deepin
09:28 brainy joined #deepin
09:28 brainy arunpyasi: big bro
09:48 ErinvanderVeen joined #deepin
09:49 brainy hi felixonmars big big bro
09:49 brainy _o/
09:49 felixonmars hi brainy
10:03 ErinvanderVeen joined #deepin
10:35 sbw joined #deepin
11:21 dardevelin joined #deepin
11:33 ErinvanderVeen joined #deepin
12:03 ErinvanderVeen joined #deepin
12:21 hualet joined #deepin
12:37 shn joined #deepin
12:48 gkm027 joined #deepin
12:52 hualet joined #deepin
13:11 hualet joined #deepin
13:18 ErinvanderVeen joined #deepin
14:03 ErinvanderVeen joined #deepin
14:52 arunpyasi hi felixonmars
14:52 arunpyasi what sup !
14:52 arunpyasi where did brainy go ?
14:52 arunpyasi :P
15:03 ErinvanderVeen joined #deepin
15:08 felixonmars arunpyasi: hi
15:13 arunpyasi how are you felixonmars  ?
15:24 hualet joined #deepin
15:25 felixonmars arunpyasi: not bad :P
15:30 hualet joined #deepin
15:52 arunpyasi felixonmars, did you just spot hualet ? :D
16:00 felixonmars arunpyasi: he's alive, i swear
16:03 arunpyasi felixonmars, I saw one video D
16:03 arunpyasi :D
16:03 arunpyasi Is that hualet ? :D
16:03 arunpyasi of linuxcon
16:03 arunpyasi https://www.facebook.com/deepin​linux/videos/1696556017024469/
16:06 felixonmars arunpyasi: nah, that's manateelazycat
16:06 arunpyasi ohh
16:07 arunpyasi I had few mails with him :D
16:07 arunpyasi and he is here too right ?
16:07 brainy joined #deepin
16:07 arunpyasi Halo brainy
16:07 arunpyasi felixonmars, you went to LinuxCon too ?
16:08 felixonmars arunpyasi: no, i'm lazy
16:08 felixonmars xD
16:08 arunpyasi brainy, ich lerne Deutsch
16:08 arunpyasi felixonmars, hehe
16:08 arunpyasi I didn't knew there was linuxcon :(
16:09 arunpyasi I wanted to attend at least one event
16:09 arunpyasi felixonmars, was there stall or presentation of Deepin ?
16:10 felixonmars idk mate, i guess so
16:12 arunpyasi hmm ok :)
16:13 brainy hi arunpyasi man :D
16:13 brainy Du lernst deutsch?? Super! :D
16:14 arunpyasi brainy, Ich lerne..
16:15 brainy sehr gut
16:15 brainy hi felixonmars biggest bro
16:16 felixonmars hi brainy
16:16 arunpyasi brainy, thanks bro
16:16 arunpyasi brainy, I wanna come Germany
16:16 brainy arunpyasi: nice man
16:19 brainy arunpyasi: do you like watermelon?
16:19 arunpyasi brainy, yeah bro I love :D
16:19 arunpyasi brainy, bro, do you think if I learn German nice I can come Germany and work/study there ?
16:29 brainy arunpyasi: study would be possible, working depends on if they looking for people
16:30 arunpyasi brainy, hmm.
16:30 arunpyasi brainy, Do Linux guys get jobs easily ? :P :P
16:30 brainy working as a foreigner is not so easy in germany
16:30 arunpyasi brainy, ohh
16:30 brainy arunpyasi: yeah they looking for Linux people
16:30 brainy its a good job field :D
16:31 arunpyasi brainy, what may be the factors for not so easy to work ?
16:31 brainy arunpyasi: i dont know in detail bro but they prefer first germans before they looking for foreigners for a job
16:32 brainy but maybe if you come to for study first, then it will be easier to find a job afterwards
16:32 arunpyasi brainy, hmm yeah
16:32 arunpyasi brainy, I wanna do my Masters there..
16:32 brainy arunpyasi: thats great man
16:32 brainy for me you are already Master :D
16:33 arunpyasi brainy, But seems is hard to get admission in the big uni..
16:33 arunpyasi brainy, may be we can meet and have some coffee together in near future :D who knows what time brings in..
16:34 brainy arunpyasi: sure bro would be great!
16:34 brainy we can talk about which terminal is better xD
16:34 arunpyasi brainy, terminal like ?
16:35 arunpyasi brainy, terminal of linux ? :D hehe
16:37 brainy yeah terminal emulators lol
16:39 arunpyasi hehe
16:39 arunpyasi ok sure
16:39 arunpyasi brainy, hows your work going on brother ?
16:39 arunpyasi hows your students ?
16:39 brainy arunpyasi: not bad bro thanks
16:39 brainy they are ok,lol
16:40 arunpyasi brainy, cool :D
16:42 brainy arunpyasi: do you still write great Linux articles online?
16:43 arunpyasi brainy, currently not.
16:43 arunpyasi brainy, I am planning to write some in coming days
16:45 brainy cool bro
16:59 arunpyasi felixonmars, hows Deepin going on ?
16:59 arunpyasi you use Deepin right ?
17:00 felixonmars arunpyasi: i use deepin de only :3
17:00 arunpyasi ohh :D
17:00 arunpyasi felixonmars, in which OS you use Deeping DE ?
17:00 felixonmars Arch :3
17:01 arunpyasi felixonmars, is easy to port to Arch ?
17:01 arunpyasi felixonmars, is it easy to port to Ubuntu/Debian too ?
17:02 felixonmars shouldn't be hard
17:03 arunpyasi felixonmars, what section of Deepin you work in ? currently..
17:04 felixonmars porting to Arch :3
17:05 arunpyasi felixonmars, you are not an employee of Deepin right ?
17:10 felixonmars i am
17:10 felixonmars :3
17:10 felixonmars not when i started porting dde to arch
17:10 felixonmars but i am now
17:15 ErinvanderVeen joined #deepin
17:23 brainy arunpyasi:
17:23 brainy felixonmars is our big bro, because he knows a lot about Linux
17:44 arunpyasi brainy, yeah :D
17:44 arunpyasi felixonmars, cool
17:44 arunpyasi felixonmars, when you joined Deepin bro ?
17:44 felixonmars not too long :P
17:44 arunpyasi felixonmars, Deepin hired you ? :D
17:44 arunpyasi you don't live in China right ? AFAIR
17:45 felixonmars yes i live in china
17:45 felixonmars same city as hualet
17:45 brainy felixonmars lives in  Deepin Cuty, arunpyasi :)
17:45 brainy City*
17:45 arunpyasi ahh ok cool :D
17:45 arunpyasi felixonmars, well done man !
17:46 arunpyasi felixonmars, what work you doing currently for Deepin brother ?
17:47 felixonmars port dde to arch xD
17:48 arunpyasi hehe :D cool
17:49 arunpyasi felixonmars, they pay you for porting DDE to Arch !
17:49 arunpyasi you guys are planning for moving to Arch or what ! :P
17:49 arunpyasi lol
17:49 arunpyasi felixonmars, you meet hualet daily ?
17:50 felixonmars no, but i should meet him like every month
17:50 arunpyasi ohh
17:50 arunpyasi felixonmars, how is he ? He is old ? Hehe
17:50 felixonmars go and have some hot pot with him xD
17:50 felixonmars only several years older than me
17:50 arunpyasi so you guys work remotely from your own home ?
17:50 felixonmars i do
17:51 arunpyasi cool
17:51 arunpyasi nice to hear that :D
17:51 arunpyasi hualet hired you felixonmars ? :D hehe
17:51 brainy arunpyasi: you are younger than me but you are still my big bro
17:51 brainy because you are a linux expert
17:51 felixonmars nah xD
17:51 brainy xD
17:51 arunpyasi brainy, naa, I am small bro
17:51 brainy lol
17:51 arunpyasi brainy, if I am good at something doesn't make me big
17:52 brainy for me yes :D
17:52 brainy arunpyasi: you wanna go to china?
17:52 arunpyasi brainy, naa.. you are an expert in something doesn't make you are bigger than your big bro right !!
17:52 arunpyasi brainy, yeah :D
17:53 arunpyasi brainy, I wanna visit Deepin :D hehe
17:53 brainy haha nice man
17:53 arunpyasi felixonmars, you applied going to Deepin HQ ?
17:53 arunpyasi brainy, you also wanna go ?
17:53 arunpyasi brainy, I wanna meeto hualet, felixonmars and our hero s... , forgot his nick.. he is not here since long AFAIK
17:57 brainy yeah what happened to s....?
17:58 brainy he was a big hero of the channel
18:03 arunpyasi yeah brainy :D
18:03 arunpyasi no idea where he has goe
18:03 arunpyasi gone
18:08 arunpyasi brainy, you had food bro ?\
18:08 arunpyasi felixonmars, what you doing late night bro ?
18:08 arunpyasi I think is around 2-3 AM !!
18:09 arunpyasi brainy, I love the designs of apps made in China :D
18:09 arunpyasi they are so so beautiful and like very very awesome modern
18:09 arunpyasi website's design and apps design are similar
18:09 arunpyasi those blue colors I loe
18:09 arunpyasi love
18:10 felixonmars i'm packaging some more :3
18:10 felixonmars and sent a patch to stack upstream
18:11 arunpyasi felixonmars, dde stuffs ?
18:11 felixonmars nah, haskell stuff
18:11 felixonmars that i maintain in arch
18:11 arunpyasi ohh
18:12 arunpyasi felixonmars, haskell is a programing language right ?
18:13 felixonmars ye[
18:13 felixonmars yep
18:22 arunpyasi ahh ok
18:39 brainy arunpyasi: do you work for Nepalese Linux company?
18:45 arunpyasi brainy, there is no specific Linux company is nepal
18:45 arunpyasi but I give support to few companies here.
18:46 arunpyasi on Linux
18:46 arunpyasi and open source
18:47 brainy arunpyasi: nice man
18:47 brainy i gotta go bro, cu tomorrow
18:57 gkm027 joined #deepin
18:58 ErinvanderVeen joined #deepin
19:13 ErinvanderVeen joined #deepin
22:15 momoe joined #deepin
22:20 DerEnderKeks joined #deepin

| Channels | #deepin index | Today | | Search | Google Search | Plain-Text | summary